Sådan fjerner du forhandlerhåndtering hos punktum.dk

Oplever du problemer med enten at skifte navneserver eller flytte administrationen af dit domæne til nordicway, så skyldes det muligvis, at dit domæne er låst til en bestemt forhandler hos punktum.dk.

Dit domæne er med andre ord under håndtering af en forhandler.

Dette kan du dog hurtigt lave om på, så du selv får kontrol over domænet.

Gør følgende:

  1. Log ind på din punktum.dk konto, hvor det pågældende domæne ligger
  2. I menuen til højre ud for dit domæne under "Administrer" kan du, hvis du altså har forhandlerhåndtering på dit domæne, vælge muligheden "Opsig forhandler"
  3. Klik på denne og gennemfør opsigelsen.

Du kan også på din oversigt over domænet opsige din forhandler. Se billedet nedenfor.

Dit domæne kontrolleres nu af dig, og du kan igen prøve at flytte domænet til nordicway eller skifte din navneserver via vores værktøj.

  • 13 Kunder som kunne bruge dette svar
Hjalp dette svar dig?

Ikke fundet en løsning?

Har du ikke fundet en løsning ved hverken at søge eller navigere rundt i vores kategorier, så kan du oprette en ny sag.

Opret ny sag

Relaterede artikler

Klassiske fejlkoder hos punktum.dk

Når du arbejder med din domæne hos punktum.dk, f.eks. ved en flytning til os, vil du i nogle...

Køb webhotel uden at flytte/købe domæne hos nordicway

Når du ønsker at oprette et webhotel hos nordicway, så skal du tage stilling til, om du vil...

Hvordan skifter jeg navneserver / DNS på et .dk domæne

Før du kan skifte navneserver på et domænet, skal det være oprette enten som hoveddomæne,...

Sådan skifter du navneservere på udenlandske domæner hos nordicway

Har du flyttet et udenlandsk domæne til nordicway, så skiftes navneserverne ikke automatisk. Du...

Sådan opretter du DNS-records (A, MX, CNAME, TXT osv.) på dit domæne hos nordicway

Hos nordicway er der selvfølgelig inkluderet DNS-service til alle dine domæner.  Til...